Jak zarządzać czasem w salonie kosmetycznym?

W każdym salonie najważniejsza jest organizacja pracy. Na głowie właściciela lub też managera spoczywa mnóstwo obowiązków, w tym także zarządzanie czasem całego zespołu. Jak pogodzić wszystkie obowiązki, perfekcyjnie realizować zadania, a przy tym dobrze i efektywnie zorganizować pracę zespołu? Mamy na to sposób!

Porządek przede wszystkim

Nie od dziś wiadomo, że w salonach kosmetycznych liczy się czas. Dobrze ułożone grafiki pracowników i wizyty odbywające się na czas to więcej niż połowa sukcesu – wtedy zadowoleni są zarówno Twoi klienci jak i zespół. Z pomocą przychodzą nowe technologie, a konkretnie elektroniczny kalendarz. Aplikacje i programy tego typu ułatwiają przede wszystkim planowanie grafików. Dzięki nim nie musisz rozpisywać grafików i zadań na kartkach, wysyłać pracownikom dodatkowych smsów z listą rzcezy do zrobienia, ponieważ każdy z nich ma dostęp do elektronicznego kalendarza. Na bieżąco może sprawdzać swoje zadania i listę klientów na dany dzień. W razie dodatkowych zmian czy przełożenia wizyt w systemie możesz zaktualizować wszystko na bieżąco, bez konieczności wykonywania dodatkowych telefonów. Dzięki elektronicznemu kalendarzowi Twój zespół będzie pracować efektywniej, a pracownicy będą zadowoleni.

Sprwadź również: Salony urody coraz chętniej promują się z influencerami

Klient na pierwszym miejscu

Elektroniczny kalendarz to udogodnienie nie tylko dla Ciebie i Twoich pracowników, ale przede wszystkim dla Twojego klienta. W dobrym systemie do zarządzania salonem znajdziesz opcję rezerwacji wizyt online. Wystarczy, że klient zaloguje się na odpowiedniej stronie, wybierze usługę, którą jest zainteresowany, godzinę, dzień i voila! Gotowe. W Twoim salonie nie potrzeba dodatkowej osoby, która będzie musiała odbierać telefony, potwierdzać i zapisywać wizyty, a klient ma wszystko pod kontrolą zarządzając swoją rezerwacją online. Dodatkowo 24h przed planowaną wizytą otrzyma przypomnienie smsem, co minimalizuje ilość przegapionych wizyt nawet o 70%.

Diabeł tkwi w szczegółach

Dodatkową zaletą elektronicznych kalendarzy jest ich funkcjonalność. Po pierwsze Ty i Twoi pracownicy macie do nich dostęp 24h, na dowolnym urządzeniu z internetem. Zmiany wprowadzane są w czasie rzeczywistym, nie ma więc mowy o pomyłce czy błędzie. Każdy nowy klient zostaje na stałe odnotowany w systemie, a w jego karcie zapisywana jest cała historia zabiegów czy zakupów – wszystko w jednym miejscu. Co ważne, kalendarze są także automatycznie aktualizowane przez producenta, dzięki czemu działają bez zarzutu.

Nie bój się nowych technologii, przetestuj kalendarz elektroniczny i ułatw życie sobie, swoim pracownikom i klientom.

Artykuł przygotowany przy współpracy z Versum – oprogramowanie dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych.